Vardagsrummet - uppdaterat

Det har hänt lite sen sist jag bloggade om vardagsrummet. Vi har köpt en till likadan soffa som vi hade innan, Karlanda från IKEA. IKEA har slutat sälja Karlanda  men vi hade tur och hittade en på Blocket och sparade nån tusenlapp. Teakskåpet, ryamattan och tv-bänken har också kommit på plats.

image86

Vi skulle vilja ha ett skåp till höger om dörröppningen där vi kan ha cd-skivor och dvd skivor. På bilden har jag monterat dit IKEA skåp Bertby men är lite osäker på om det kommer bli snyggt. Det kanske är snyggare att ha ett skåp med luckor istället så att det inte ser så stökigt ut. Någon som har tips? På bilden till höger har jag monterat dit tyget "Havstulpan" från Mairo. Passar bra till våra färger.

Jag tycker det är snyggt med öppen planlösning men vill ha möjlighet att stänga till sovrummet så därför har vi planer på att göra en skjutdörr som ska placeras där spegeldörren står nu. Vi har tänkt klä den med tyg eller tapet så att det ser ut som en tavla när det inte är stängt. Tycker att tygen Kaiku och Hetkiä  från Marimekko är snygga. 

image89image90
Bilder: Design Online

Kommentarer
Postat av: Karin

Gillar båda tygerna. Särskilt det med björkar då jag är från björkarnas stad.

2007-08-22 @ 20:28:01
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Kristina - Kix Inredningskoll

Så fint och hemtrevligt det ser ut!

2007-08-23 @ 16:59:20
URL: http://kixkoll.blogg.se
Postat av: Malin

Hej! SÅ tjusigt det är! Jag tycker om det högra tyget bäst, tror det skulle bli perfekt på en skjutdörr, vilken superidé förresten! :)
/Malin

2007-08-23 @ 21:58:28
URL: http://inspirationsdesign.blogg.se
Postat av: Linda- nybliven läsare

Hej!
Vilken trevlig blogg! Passar mig perfekt! Såg din länk på Sköna Hem. Har också lagt in mitt hem där... :)
Om du vill ha ett snyggt cd-ställ så kolla t ex på Village (tror serien heter Homeline). Där kan man också trycka in nån liten prynadsvas eller så, om man inte vill ha cd-skivor i alla fack. Hade varit snyggt med ett sådant i vitt. Har själv ett tidningsställ som jag är jättenöjd med. Lycka till!

2007-08-28 @ 20:21:40
Postat av: Eva

Superfint ni har det hemma, precis i min smak. Denna blogg kommer jag besöka fler gånger.

2007-08-31 @ 08:40:03
URL: http://www.tapeterochteak.blogg.se
Postat av: Martina

Riktigt fint ni har det!

2008-03-25 @ 17:36:44
URL: http://skepparegatan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0